"Diamantarmbåndet" mitt!


I går var det en festdag, og da tok jeg frem det nærmeste jeg kommer et diamantarmbånd. Nei, det er selvfølgelig ikke diamanter - det er billige 4mm fasettperler og ordinære seedbeads. Men, det var litt arbeid å nærmest veve disse perlene sammen. Det gikk med litt fiskesnøre.
Mønster fant jeg i den lekre
The Beader's Palette fra Ondorisha Publishers. Arbåndet har ikke fått noe navn i boka men omtales som "candy-colored faceted glass beads woven in random order" (s 23 i boka).
Jeg har også laget armbåndet med sorte istedenfor glassklare seedbeads, med litt friske farger på fasettperlene (grønne, gule og røde), slik at det skulle se ut som resultatet av en laboratoriemetode som heter microarrays, sånn som dette. Det armbådet gav jeg bort - og glemte å ta bilde. Får lage ett til kanskje :-)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklede lyslykter til påske?

Temperatur-årsteppe

Strikkepinnemappe