"Pure Dome"

Denne vinteren/våren har vært lite produktiv - når jeg tenker på quilts og smykker. Det har vært nok å henge fingrene i på jobb og i heimen. Så, i dag tok jeg frem en smykkeUFO og resultatet ble "Brown Pure Dome". Jeg har også laget dette smykket i blått, og det ser du bilde av her (dessverre er det ikke så lett å se at selve anhenget er formet som en pyramide).

Mønsteret er fra
Bead Fantasies II
av Takako Samejima. Ja, jeg har Bead Fantasies I også, og det er mye nydelig der også. Jeg ser på Amazon at det også er kommet nummer III og IV i serien.

Det var ikke lett å finne disse små perlene, og jeg kjøpte dem i London. Bicones (3mm) kjøpte jeg på Buffy's beads i Kingly Court (parallelt med Regent street, nærmeste T-bane er Oxford circus) og amazonites (2mm) og buttonaktige bicones (5x2mm) kjøpte jeg på The Bead shop i Tower Street (nærmeste T-bane er Covent garden). I tillegg brukte jeg 6mm fasettperler fra Panduro (det ble for dyrt med buttonaktige bicones på kjedet). Det blå kjedet har jeg brukt mye til dongeri.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklede lyslykter til påske?

Temperatur-årsteppe

Strikkepinnemappe