Sirklende bowties i muldvarp

Sommertid betyr håndsøm - og jeg hygger med med sticherier fra Stichingklubben til Jordbærstedet. Men, jeg har innsett at jeg vil være symaskinløs i månedsvis når jeg setter kursen for Melbourne, Australia, i september. Jeg her derfor lagt planer for å forebygge symaskinabstinens ved å la august bli den store symaskinmåneden. Jeg har startet opp med å finne frem Heges bowtie-mønster, her er det. Fargene denne gangen ble offwhite og muldvarp (sånn beigeaktig-brunfarge).

  • Hver bowtie er laget av fem 3.5" kvadrater, som jeg etter sammensying har kuttet ned til ett 6" kvadrat.
  • Jeg har laget 18 bowties, med 9 forskjellige brune stoffer.
  • Så puslet jeg sammen de 18 blokkene i 3x6 blokker.
  • Først startet jeg med sløyfer i diagonal, men så mente 10 åringen i huset at dette så da kjedelig ut og roterte blokkene så vi fikk fem offwhite sirkler.
  • Etter avstemming i familien (8 åringen og 10 åringen mot mammaen) - og litt synsing fra gode venner, så endte vi opp med sirkler istedenfor diagonaler.
  • Det er sydd in-the-ditch rundt alle bowties og også rundt sløyfeknuten, og så er det meanderquiltet i alle offwhite felt. ¨

    Sluttproduktet er en løper, 43x82 cm, som ligger på stuebordet hjemme hos min mor i Skien (heia mamma:-).

  • Kommentarer

    Sølvis blog sa…
    Den ble nydelig Mette. Sprekt med de to farveklattene også.
    Hege LH sa…
    Denne er så fin, Mette! (Jeg får lyst til å sy flere...)

    Stilig sammensetning av blokkene. :-)

    Populære innlegg fra denne bloggen

    Heklede lyslykter til påske?

    Temperatur-årsteppe

    Strikkepinnemappe