Fargerikt sjal i Rowan kidsilk

Det er kaldt i Trondheim, og jeg tuller meg inn i mitt fargerike sjal strikket i kidslik fra Rowan. Garnet er kjøpt hos Siw på Quiltegården. Jeg har ikke tatt bilde av meg selv i sjalet, men jeg har det på meg på bildet fra kurset med Mrs Moen, se her.

Til sjalet brukte jeg ett 50 g nøste av kidslik haze stripe (Kaffe Fassett, tror jeg brukte "cool"), og to 25 g nøster i kidsilk haze (tror det kan ha vært 583 blushes). Jeg strikket med en tråd av stipegarnet og en av haze hele tiden. Ellers gjorde jeg det slik jeg som på favorittsjalet fra DROPS. Du kan jo bare se oppskrift fra DROPS? Kort fortalt så begynner jeg med å legge opp tre masker, deretter strikker jeg rillestrikk, og øker en maske etter først maske på starten på hver pinne, og passer på at denne strikkes i bakre ledd av masken når jeg møter den på neste omgang (så det ikke blir hull). Det gjør jeg til jeg har strikket opp nesten hele det store stripenøstet og da også nesten begge haze nøstene, og felte av (husk å felle av noen kast innimellom slik at det ikke blir for stramt oppe - slik som står i oppskriften fra DROPS).

Jeg heklet en enkel kant bestående av en stav og 5 luftmasker. Jeg brukte bare stripegarnet da, men det hadde kanskje vært finere å bruke både stripe og haze også på kanten.



Jeg holder på med et sjal til nå, i en annen stripevariant (mulled wine, sammen med 589), men det blir ganske gusjete... vi får se.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklede lyslykter til påske?

Temperatur-årsteppe

Strikkepinnemappe