"Lille kursustaske" klar til bruk!


Jeg var på kurs med Anne Pia Godske Rasmussen på Quiltegården i vinter. Temaet var "tasker", og jeg ble nesten ferdig med det som het "lille kursustaske". Nesten betyr at jeg ikke hadde sydd på hanker og eventuelt annet som skulle på før lukkekant ble sydd rundt åpningen på veska. Ja, jeg lurte veldig på skinnhanker men endte til slutt opp med quiltede.

Så, etter noen måneders modning hadde jeg bestemt meg for hanker, lukkemekanismer, kantstoff - og en nødvendig stropp med karabinkrok til å feste nøklene (som jeg jeg alltid leter etter på bunnen av veska). Så, nå er den ferdig - siste hjerteknapp er sydd på og tasken er klar til bruk!
Den er som laget for sommer, med lys blått stoff med et motiv som ligner på Sunbonnet Sue. Det er ikke en pusletaske hvis noen skulle tro noe slikt!

Jeg tror at denne kursustasken kanskje er med i den nye boka til Anne Pia; "Hånd i hanke, sy og quilt", se bilde hos Quiltegården.

Da er det over til neste taske - som bare mangler en hank...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklede lyslykter til påske?

Temperatur-årsteppe

Strikkepinnemappe