Mariusgenser i Dale alpakka

Gensere i ull, de klør. Sier ungdommene mine. Og så er de alt for varme. Men, det var før den tynne og myke alpakkaen kom? Jeg har strikket Marius herregenser, fra den store Mariusboka, i Dale Royal alpakka. Oppskriften er til et litt tykkere garn, men jeg har brukt pinner 3.5 og fulgt oppskriften til størrelse L. Fargene er koksgrå (0083), hvit (0010) og vinrød (4137). Jeg kjøpte inn etter oppskriften, men brukte bare en brøkdel av nøstene. Jeg tror jeg brukte 13 nøster, mot oppskriftens 18, men så hadde jeg for sikkerhets skyld kjøpt 20 nøster. En liten advarsel her - jeg kjøpte garnet hos Jens Hoff, og de har innført 3 måneders bytterett på garn - dumt at jeg ikke hadde fått med meg det og forsøke å bytte mine resterende 7 nøster 3 måneder og 2 uker etter de var kjøpt. Det gikk ikke bra - så nå har jeg 7 nøster som jeg bør finne et godt bruk for. Det finner jeg vel ut av. Genseren er lett og luftig, og jeg håper den blir brukt mye!

Kommentarer

Rotehue sa…
Tips, strikk en til så kjøper jeg den :-)
Dame str S.
Mvh Eva

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklede lyslykter til påske?

Temperatur-årsteppe

Strikkepinnemappe