Mariusgenser med rund sal: fra tunika til lange ermer

For ett år siden kunne du se at jeg hadde laget meg en Tunika med Mariusmønster. Jeg syntes det virket som en god ide - nyte varmen av en genser uten lange ermer - slik at det ikke ble for varmt. Men, det var akkurat det det ble. Var det kaldt ble det for kaldt uten ermer, og var det varmt så var det ikke lurt med en ulltunika. Trøndervær, ulltunika og meg passet rett og slett ikke. Så, når det ble kaldt igjen så rakk jeg opp perlestrikk-kanten på de korte ermene og strikket noen lange ermer. Jeg hadde igjen litt av bunnfargen, men ikke veldig mye. Akk, da jeg skulle begynne på perlestrikk-kanten på siste erme var bunnfargen tom. Men, ingen fortvilelse, jeg hadde jo litt mønsterfarge lilla igjen. Så da ble det lille perlestrikk-kant på ett erme. Jeg er fornøyd. Da er det bare å nyte de kalde kveldene frem mot sommer i "ny" Mariusgenser med rund sal.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklede lyslykter til påske?

Temperatur-årsteppe

Strikkepinnemappe