Tovede votter til Elvira og Sander

Barnebarna Elvira og Sander er ute i barnehagen i Trondheim, og trenger varme votter. Mamma Siri har kjøpt garnet Tove fra Sandnes i fargene syrin (5024) og mørk blå (6364). Jeg har ikke strikket votter før, og var glad da jeg i min utlendighet i Perth, Australia (med begrenset tilgang til mønster fra Sandnes), fant et gratismøster på Sandnes www-sider "Tova votter -kit nr 13".

Det var artig med å strikke inn en hjelpetråd der jeg siden skulle ta opp til tommel - hvis du ikke har forsøkt det så er det vist på en utmerket måte her på Hjertego design bloggen.

Jeg har strikket størrelse 2 år og har tovet to ganger - og lar mamma Siri få tove en tredje gang og modellere på små barnehender.



Bestefar modellerer de ferdige blå vottene i størrelse 2 år

Før toving - størrelse 2 år.


Etter toving - men mer toving må til.
En varm tovet vott.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklede lyslykter til påske?

Temperatur-årsteppe

Strikkepinnemappe