"Daisy Lace Scarf" fra "Morris and Sons" i "Grignasco Kid Seta"

Da jeg var på ferie i Sydney i januar fant jeg en vakker butikk om heter Morris and Sons (50 York St), som hadde garn og stoff (og mere til). Jeg fikk kjøpt noen stoffbiter til quilting - med australsk mønster, og så kjøpte jeg mønster til lett skjerf i blanding av mohair og silke og i det italienske garnet Grignasco Kid Seta 2ply. Det kjennes som et brus mot huden.

Det var et enkelt mønster (Daisy Lace Scarf fra Morris and Sons) og sjerfet mitt ble 150 cm langt og ca 27 cm bredt. Da brukte jeg ett nøste. Men, jeg tror det er lenge siden jeg har gjort så mye galt når jeg har strikket et enkelt sjerf, her var det økning er i sidene i tide og utide - og noen rapporter var 4 og andre 5 omganger - skulle tro jeg ikke kunne telle. Jeg tror jeg må bruke sjerfet knyttet rundt halsen slik at slik vingling synes så lite som mulig.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklede lyslykter til påske?

Temperatur-årsteppe

Strikkepinnemappe