Ullbukser - nå som vinteren er på hell

Jeg har strikket ullbukser til tvillingene Sander og Elvira, som snart er to år.
Mønstret jeg har brukt er fra DROPS Design og heter Rainbow special, og jeg har strikket i størrelse 2 år.

Jeg har brukt Nordlys superwash fra Viking strikket en bukse i hver av fargene 969 og 927.
Mønstret (og garnet) ber meg bruke pinne 2.5, men det hadde jeg ikke her i Perth (jeg kan jo ikke dra meg meg alle mulig pinnestørrelser for ett års opphold). Jeg hadde størrelse 3, så da ble det størrelse 3 (det gikk sikker helt ok fordi jeg strikker nok ikke veldig løst). Jeg har satt justerbare strikk i midjen.

Ben nr 1 ferdig, nr to på gang.

Ferdig blå bukse - striper på buksa og striper på den som holder i buksen.

På en måte håper jeg at kidsa ikke får bruk for buksene før til høsten igjen - og da håper jeg virkelig at de ikke er for små. Men, det er vel litt igjen av vinteren og våren før man kan springe barbent i gresset?

Der var den lilla buksen også ferdig - se den artige effekten av at det er dobbelt så langt rundt magen enn hvert ben.


Kommentarer

Så fine! Herlig fargespill på de også :o)

Populære innlegg fra denne bloggen

Heklede lyslykter til påske?

Temperatur-årsteppe

Strikkepinnemappe